. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Bemutató:szoftver

Az Electric Rain Swift 3D 4.5 verzió újdonságai
  feltöltve: 2005.05.31 | szerző: Ducky | olvasva: 2523 alkalommal

 
 

Piacra került a Swift 3D újabb kiadása, ami a 4.5-ös verziónak felel meg. Néhány remek újítás került a programba, amiről beszélünk néhány mondatban a bemutató során, egyszerű példákkal bemutatva a lehetőségeket. A 4.5-ös verzió az előző 4.0-ás upgrade-je. A 4-es verziót már bemutattuk részletesen, ezért ebben a leírásban az újdonságokat soroljuk fel, amelyek a 4-eshez képest kerültek a programba. Vágjunk is bele.

FLV video export (flash video):

Exportálhatjuk az elkészített Swift 3D grafikákat, animációkat .flv formátumba, így a Macromedia Flash mozikba közvetlenül és egyszerűen be lehet ágyazni vagy tölteni a végeredményt. Az flv-be való exportálás módja egyszerű. A Preview and Export Editor menüpontban van lehetőségünk az exportálási mód, kimeneti forma beállítására. A Target File Type opcióban egyszerűen kiválasztjuk a Macromedia Flash Movie (FLV) lehetőséget és máris mehet az exportálás. A választás módja a lenti képen látható.

Quicktime és AVI video export:

A Swift 3D 4.5. lehetőséget nyújt arra, hogy az elkészített animációkat, grafikákat AVI és Quicktime videó formátumba exportáljuk. Ezzel alapvető eszközzé teszi a programot minden motion design projectben. Egyszerű 3D videó fejléctől fejlett 3D videó animációkig bármit elkészíthetünk tetszőlegesen. Az exportálás beállítása a fentiekben leírt módon történik itt is, a lenti képeken látható a példa.

Vektor stílus animáció videóvá renderelése:

A Swift 3D 4.5. verzióban lehetőség van bármilyen vektor stílus animáció, vagy grafika FLV, AVI és Quicktime video formátumba történő exportálására. Véleményem szerint ez egy nagy ugrást jelenthet a vektoros 3D rajzfilmek készítése terén a swift felhasználóknak. Elkészíthetik az egész animációt vagy rajzfilmet úgy, hogy csak a Swiftet használják a munkálatokhoz, majd a végeredményből közvetlenül előállítható a videó formátum.

[:: Videó fájl letöltése ::]

Pen style outlines:

Kosztümizálható vonalstílusok változtatható tollszélességgel a 3D objektumokhoz igazi rajzfilmhatást eredményeznek. Válaszd ki a toll alakját, szögét és nézőpontját, és a RAVIX 4 vektor rendering motor output elkészíti a rajzfilm animációt vagy vektor image-t. A beállításokat testre szabhatod az Output Options / Edge Type szekcióban. A vonalak típusa, mérete, színe és formája egyaránt módosítható.

Új RAVIX 4 technológia:

A Swift 4.5 render motorja is felújításra került. A legújabb RAVIX 4 technológiával nagyban felgyorsítja a render sebességet és a kész alkotások minősége is jobb lesz. A 3-as verzióban előfordultak kisebb hibák rendereléskor a vektoros animációkban, ezek megszűntek az új motorral. Ez a sebességnövekedés különösen alacsony-sokszögű modellekben és egyszerű animációkban jobban észrevehető. Természetesen a renderelés sebessége nagyban függ a scene méretétől és a kitöltésekre használt felületek típusától is. A kész vektoros animációk a beállításoktól függően sokkal simábbak, gömbölyűbbek lesznek. A 4.5-ös Swift 3D-ben számomra ez a legjelentősebb fejlesztés.

Árnyéksűrűség és színkontroll:

A render dialog-ban egy beépített slider segítségével könnyen kontrollálhatjuk a vektor árnyéksűrűséget, azaz be lehet kalibrálni, hogy az animációban megjelenő árnyékok milyen élesen jelenjenek meg. El is lehet halványítani az árnyékokat annyira, hogy azok éppen csak látszanak. Külön meg lehet határozni az árnyékok színét is, amivel érdekes hatásokat kelthetünk

Felhasználó által definiált render stílus:

Kényelmes, időtakarékos lehetőséget nyújt a renderelési beállítások mentése, betöltése. A beállított stílusokat elmenthetjük és a következő animációknál ha ugyanazokat a beállításokat szeretnénk felhasználni, elég csak a mentett beállításokat betölteni.

Vektoros átlátszóság rendering:

Az átlátszó objektumokat most körvonalakkal is renderelhetjük és a Hidden Transparent Edges opcióval az éleket is meg tudjuk jeleníteni, amit egyébként az objektumok elfednének. Ezek az élek halványabban vannak körvonalazva, mint a kamerának kitett élek, ez valóságosabb és befejezettebb látványt nyújt. A rejtett, vagy a pozíció miatt nem látható éleket természetesen megjeleníthetjük élesen is, de az elhalványított változat realisztikusabb.

Outlines Hidden Transparent Edges

Támogatás EPS file-okhoz:

Azoknak a felhasználóknak, akik a Swift 3D 4.5-öt használják, hogy vektorgrafikus fájlokat kapjanak, egy újabb fejlesztés került a programba. Az ADOBE Illustrator, Macromedia Freehand vagy más 2D vektor rajzoló programhoz, a Swift 3D vektor gradiens árnyékoló stílust (területárnyékolás és hálóárnyékolás) és árnyékokat exportál EPS file formátumba. Így ezekkel a programokkal hatékonyabban tud együtt működni a Swift. Erre a fejlesztésre is nagy szükség volt már, és én csak remélni tudom, hogy a kompatibilitásokat még tovább növelik az újabb verziókban.

Fejlesztett SVG output:

A Swift 3D terület árnyékolást, hálóárnyékolást, árnyékokat, tükröződéseket és fényvisszaverő kiemeléseket renderel SVG file formátumba

Végezetül:

A Swift 3D 4.5. upgrade ára nem sok, szinte olcsónak mondható, ezért azoknak, akik rendelkeznek a 4-essel, mindenképpen javaslom a kipróbálását. A fentiekben leírt újdonságokkal a program sokat erősödött, de saját véleményem az, hogy egy frissítéshez ez kevés. Amikor kézhez kaptam a programot, akkor mindenképpen többre számítottam, de az ár is fémjelzi, hogy nem sok az újdonság. A Ravxix4 és a vektoros videó formátum mindenképpen nagy lépés előre, már csak ezért is megérte kipróbálni. Jó munkát és tesztelést minden Swift felhasználónak.

 
 
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .