. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Bemutató:szoftver

Electric Rain Swift 3D V3.0 bemutató
  feltöltve: 2003.10.15 | szerző: berry | olvasva: 3143 alkalommal

   
 

A Swift 3D első megjelenése óta nagyon sokat változott, szolgáltatásai egyre bővültek. Ez a legutóbbi verzió megjelenéséről is elmondható, hiszen a v3.0 is számos újítást hozott magával. Legjelentősebb változásnak talán az számít, hogy az eddigi vektoros renderelés mellett megjelent a Ray Trace renderelési lehetőség is, így a v3.0 már képes pixeles képek előállítására. Először végignézzük, hogy a Swift 3D v3 milyen új lehetőségeket nyújt a modellezőknek, majd egy kisebb project elkészítését fogjuk kielemezni a Ray Trace lehetőségeit kihasználva.

Anyagok, felületek

A 3D modellezésben az egyik legfontosabb dolog a realisztikus megjelenítés. A Swift előző változatában a tárgyak felületét elég szűkre szabott módon "textúrázhattuk" (ami szinte a tárgyak színezésében kimerült), így az elkészült remekművünk sajnos nem keltett eléggé élethű képet. A v3-ban ezt a hibát orvosolták, így a nagy fejlesztések eredményeként az objektumok felületének számos tulajdonságát változtathatjuk. Megjelentek a tükröződő és átlátszó felületek. Lehetőségünk van a pixeles képeket textúraként felhasználni. Ezen lehetőség természetesen csak a pixeles renderelés esetén használható.

Tükröződés / Reflectivity

A Swift 3D v3 egyik új lehetőségként kínálja a tükröződő felületek létrehozását, ezzel nagyban hozzájárulva a tökéletesebb modellezéshez. Gondoljunk csak arra, ha például egy tó felszínén úszó fatörzset szeretnénk modellezni azt bizony tükröződés nélkül elég szegényesen nézne ki, nem beszélve egy szép motor krómozott alkatrészeiről.

Átlátszóság /Transparency

Az átlátszóság is az újdonságok sorát bővíti, méghozzá nem is akárhogy. Ezzel az újítással is sok olyan tárgyat modellezhetünk amiket az előző változatban sajnos még nem állt módunkban. Az átlátszó objektumokat nem csak a vektoros, hanem a pixeles rendereléshez is szépen használhatjuk, mivel a PNG, TIF, SWF export ezt tökéletesen tudja kezelni.

Árnyékok / Shadows

Az előző változatban a tárgyak vetett árnyéka nem volt tökéletes, mivel a különböző irányból történő megvilágítással sem tudtunk komplex árnyékolást kicsikarni. Az exportáláskor meg kellett adni, hogy melyik fényforrás legyen a mérvadó, és így csak egy vetett árnyék képződött. A Swift 3D v3-ban viszont ezt egy kicsit felturbózták, mivel itt 32 különböző módon elhelyezett és beállított fényforrás befolyásolhatja a vetett árnyékokat. Egy fényforrás beállításainál már nem csak az aktív/inaktív állapotot állíthatjuk, hanem ki és bekapcsolhatjuk az árnyék vetést ill. a fénylő részekre gyakorolt hatást.

Fénylő részek / Highlights

A tárgyak fénylő részeit a v2-ben mindössze egyetlen opció bekapcsolásával tudtuk "szabályozni", de annak részletességét sajnos nem változtathattuk. Így egyetlen szeletből álhatott a fénylő (csillanó) felületrészletünk. Ezt a v3-ban már maximum 8 szintben határozhatjuk meg. Ezzel sokat közelítve a valósabb megjelenítéshez. A példán látható három különböző beállítás közül az első (level: 1) gyakorlatilag megegyezik a v2-ban készíthető modellel.

Anyagok / Materials

Az új Swift-ben lényegesen kibővült az előre definiált anyagminták száma és ami még fontosabb a fajtákbeli különbségek is megjelentek. Egy egyszerű drag-and-Drop-al készíthetünk fémből, kőből, fából, üvegből vagy éppen tükörből készült tárgyakat. Amennyiben vektoros exportálásra szánjuk a munkánkat, akkor sajnos nem használhatjuk mindegyik anyagfajtát, mivel ezek kimondottan a Ray Trace-hez készültek.

Módunk van saját anyagminták definiálására vagy a meglévőket módosítani, sőt egyéni kategóriákat is létrehozhatunk. Az anyagok számos tulajdonsága állítható. Ehhez egy új, továbbfejlesztett anyagszerkesztő ablak áll rendelkezésünkre.

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .