. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Bemutató:szoftver

Boncoljunk SWF-et! Sothink SWF Decompiler 2005
  feltöltve: 2005.03.03 | szerző: Ducky | olvasva: 3764 alkalommal

   
 

A Sothink SWF Decompiler, továbbiakban SSD, Flash mozik (swf) böngészésére és elemzésére készített eszköz. A Flash movie-ból a következőket tudja kivonni: alak, image, hang, Flash video (*.flv), betű, szöveg, movie clip, button, frame. Támogatja a teljes mozi újrafordítását *.fla formátumba. A Flash movie-ban lévő action script-eket szét tudja szedni és lefordítani olvasható, szerkeszthető formátumra. Az ilyen és ehhez hasonló programok használatára vonatkozóan nagyon megoszlanak a vélemények. Vannak, akik hevesen ellenzik, mivel féltik az általuk készített kódokat és elemeket. Én azon a véleményen vagyok, hogy ha valakinek ennyire telik a tudásából, hogy más emberek munkáját használja fel, ám legyen vele boldog. Ugyanakkor saját munkáink elveszett forrása esetén is hasznos lehet a program. Mindent összevetve nekem is van ilyen programom, de még nem láttam sok hasznát egyiknek sem. És most nézzük meg, mit is tud ez az alkalmazás.

Első lépésként nézzük át a teljesség igénye nélkül, hogy mik a program lehetőségei és képességei.

Képességek:

  • Miután installáltuk az SSD-t, a Catcher gomb hozzáadódik az Internet Explorer toolbar-hoz.
  • Az SSD-nek van egy explorer-szerű interface-e, ami flash movie-k keresését teszi lehetővé a hard disk-en vagy a network-ön. Támogatja a az Internet explorer cache scannelését, a már megnézett flash movie-k megtalálásához. Meghívható a Windows Explorerből közvetlenül.
  • A flash movie-k megtekintésére és lejátszására egy beépített Flash viewer-rel rendelkezik (swf, flv, exe).
  • A movie minden elemét csoportokban jeleníti meg, az action scripteket olvasható kódra fordítja.
  • A teljes movie-t képes fla file-ban exportálni.
  • Az SSD képes kivonni alakokat, hangokat, image-okat, betűket, szövegeket, action scripteket a Flash movie-ból. Az swf formátum mellett a források saját általános formátumukban is exportálhatók, így más alkalmazásokban is használhatók. Pl. az image exportálható jpeg vagy bmp formátumban, a hang mp3 vagy wav formátumban, az action script text file-ra is alakítható.
  • Támogatja a Flash MX 2004-et (Flash 7.0) és az Action Script 2.0- teljes egészében. Szét tudja szedni az Action Script 2.0-ben írt kódot, és olvasható kódként jeleníti meg.
  • Ki tudja vonni a video file-t a flash movie-ból és exportálni *.flv formátumban.
  • Nemcsak *.swf, de swf-ből készített *.exe fájl felbontására is képes.
  • Támogatja az image-k átlátszó pixelekkel történő exportálását png formátumban.

Felépítés és szerkezet:

A program indítása után egy egyszerű felépítésű és rendkívül barátságos interface jelenik meg. Több különböző, paraméterezhető és tetszőlegesen állítható munkaablakkal dolgozhatunk egyszerre. A fájlok böngészése, az swf és exe fájlok kiválasztása, az előnézeti kép és a csoportosított felépítések bemutatása könnyíti a munkánkat.

Az explorer ablakban tetszőlegesen böngészhetünk a saját gépünk könyvtárszerkezetében és távoli szerveren egyaránt. Az explorer ablak alsó részében jelennek meg az aktuális könyvtárban található swf fájlok, amiket meg tudunk nyitni, ha rájuk klikkelünk.

A goto menü segítségével választhatjuk ki, hogy melyik régióban szeretnénk kezdeni a böngészést. Válasszuk ki például az Internet cache folder lehetőséget és máris az internet temp könyvtárunkban találjuk magunkat, ahol a netes böngészéseink során letöltött swf-eket találjuk meg.

A középső részben található a kód és előnézeti ablak, alatta pedig az egyes összetevő csoportokba nyerhetünk betekintést. Ha kijelölünk egy swf-et, akkor az előnézeti ablakban láthatjuk futás közben a mozit, mindaddig, amíg ki nem választunk egy másik sfw-et, vagy egy alcsoportot az aktuális mozin belül. A lenti képen látható moziban például az instance nevek jelennek meg a futó swf alatt.

A jobb szélső szekcióban kapjuk meg a megnyitott fájl belső szerkezetét és felépítését főcsoportokra osztva. A főcsoportokon belül kijelölhetjük a kívánt elemeket és az előnézeti ablakban a kiválasztásnak megfelelően jelennek meg az as kódok, objektumok, stb.

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .