. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Hangkezelés

A dinamikus hangkezelés alapjai Flash-ben
  feltöltve: 2004.05.30 | szerző: caber_net | olvasva: 17830 alkalommal

   
 

Az alábbi segédletben egy kis weblapra illeszthető mp3 lejátszó alkalmazást fogunk elkészíteni, miközben megismerhetünk néhány, a hangobjektummal kapcsolatos alapvető fogalmat. Köszönet a Korai öröm együttesnek, hogy zenéiket bemutatás céljából rendelkezésemre bocsátották!

Ez lesz a végeredmény:

© A segédletben hallható zenék a szerző tulajdonát képezik,
azokat az ő engedélye nélkül terjeszteni vagy nyilvánosan bemutatni tilos!

Az interface

1.LÉPÉS: Hozz létre egy üres fla dokumentumot az alábbi beállításokkal.
• szélesség: 200px;
• magasság: 120px;
Ha nincs a birtokodban pixelfont, akkor használhatsz nagyobb színpad méretet, hogy a feliratok elférjenek rajta.
• Az fps értéke ne legyen túl magas a párhuzamosan futó folyamatos onEnterFrame-ek miatt (hacsak nem egy másik moziban helyezed el a lejátszót, ami ezt megkívánja).
• Háttérszín: #999999

2.LÉPÉS: A fő idősíkon szükségünk lesz 8db layerre.

3.LÉPÉS: A bars rétegen fog elhelyezkedni a hangerő és a balansz állítására szolgáló két csúszka. Ezeknek add a volume_mc illetve balance_mc instance name-eket. Felépítésük a következő: A text rétegre kerül a megfelelő felirat, a line rétegre egy 1pixel vastagságú, 50pixel hosszúságú vonal, a bar nevűre pedig egy moziklip szimbólum bar_mc instance name-mel. Ezt fogjuk a későbbiekben drag-elni.

4.LÉPÉS: A fő idősík controls rétegén helyezkedik el a lejátszást vezérlő gombokat tartalmazó, control_mc nevű moziklip. A gomb instance name-ek pedig sorban: play_btn, pause_btn, prev_btn, next_btn és stop_btn.

5.LÉPÉS: Hozz létre egy új moziklip szimbólumot, benne 3 layert. Ez lesz a töltés és lejátszás állapotjelzője. A loaded rétegen 0, 0 pozicióra helyezz el egy tetszőleges hosszúságú csíkot tartalmazó moziklipet, a regisztrációs pont legyen a bal felső sarokban, instance name: loaded_mc. A played rétegre pedig egy másik szinű, de ugyanilyen hosszú csíkot tartalmazó mc-t, instance name: played_mc. A border rétegre egy keretet tettem, ezt ha akarod, el is hagyhatod.

A kész moziklipet helyezd a fő idősíkon a status layerre, és add neki a status_mc nevet.

Most kb így kell kinéznie a színpadnak.

6.LÉPÉS: Az open és close rétegeken hozz létre egy-egy gombot open_btn és close_btn instance name-mel. Ezek fogják ki-be kapcsolni a tracklistát tartalmazó táblázatot.

7.LÉPÉS: Egy moziklip szimbólumot hozunk létre, melynek példányai fognak helyet adni az egyes számcímeknek a tracklistában. Szükségünk lesz 4 rétegre, és két frame-re. A back réteg első frame-jén a rollOut, a másodikon pedig a rollOver állapotnak megfelő színű téglalapot helyezz el. A line rétegen egy elválasztó vonalat, a text rétegen pedig egy title_txt nevű dinamikus szövegmezőt. Az actions réteg mindegyik kockájához írj egy stop(); utasítást. Aztán pakold be őket egymás alá egy üres mc-be. Minden egyes zeneszámnak egyet-egyet. Esetünkben ez 3 db. Instance name-ek: title0_mc, title1_mc és title3_mc. Ha kész, helyezd el az egészet a tracklist rétegen úgy, hogy takarja el a kezelőszerveket, és add neki a trlst_mc instance name-et.

8.LÉPÉS: Utolsó design elemként elkészítjük a kijelzőt. Ez semmi egyéb, mint egy display_mc nevű moziklip, benne egy title_txt nevű dinamikus szövegmező.

A pepecselős munkával meg is volnánk...

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .