. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK ActionScript alapok

Méretfüggetlen oldal készítése Flash MX-ben
  feltöltve: 2004.06.20 | szerző: savanya | olvasva: 16025 alkalommal

     
 

Bizonyára mindenki tapasztalta már, hogy a világhálót böngészve a full-flash oldalak legtöbbje vagy egy adott méretű pop-up ablakban, vagy az eredeti böngészőablakban, esetleg egy fullscreen ablakban fix méretben középre, középre-felülre rendezve jelenik meg. Pedig a Flash lehetőségei viszonylagos egyszerűséggel biztosítják a monitorfelbontástól és az aktuális böngészőablak méretétől függő dinamikus megjelenítést is. E segédlet célja, hogy ezeket a lehetőségeket egy egyszerű példán keresztül bemutassa.

Legyen hát a feladat egy kevésbé szokványos felépítésű oldal, fő ismérvei:

• a fő mozink befoglaló kerete - függetlenül a monitorfelbontástól és a böngészőablak méretétől - kitölti a rendelkezésre álló helyet
• a fő tartalom egyes elemei (a 'kutya' feje, lába, kezei) az előbbiektől függetlenül mindig ugyanabban a (pixel)méretben, míg mások (a feliratos tábla) a böngészőablak méretéhez arányosan igazodva jelennek meg.
• a háttér - hasonlóan html oldalakhoz - ugyancsak függetlenül a monitorfelbontástól és a böngészőablak méretétől - teljes egészében lefedett egy szép(?) mintával (pattern).
• hogy még izgalmasabb legyen: mindezt a böngészőablak alsó közepéhez fogjuk igazítani.
• és végül : az oldal elrendezése dinamikusan fog reagálni a böngészőablak esetleges méretváltozására.

Valahogy így: Kattints ide a bemutatóért! Próbáld átméretezni a megnyíló, új böngészőablakot!

A mozi fő paraméterei:

1. lépés: hozzunk létre egy 300*300 pixelméretű mozit, framerate: 25 (tetszés szerint), háttér: #FFFFFF (tetszés szerint - úgyis mintát rakunk háttérnek).

2. lépés: a Publish Settigsben állítsuk be a Flash (ezt szokásosan) és HTML paramétereket. Az utóbbit az alábbiak szerint:

Két fontos dolgot kell már most megjegyeznünk:
• A mozi méretét nem pixelre, hanem százalékra adjuk meg (Percent: 100, 100), ezzel érjük el, hogy a böngészőben az swf-ünk a rendelkezésre álló teljes területet lefedje
• A Scale -nél pedig a "No Scale" -t választjuk, így a szinpadra lerakott elemeink eredeti pixelméretükben fognak megjelenni, függetlenül a böngészőablak méretétől (egész addig, míg bele nem piszkálunk AS-sel).

3. lépés: Layerek megadása:

Mint látható, 5 layerünk van, az első az ActionScript-nek fenntartva, a második és a negyedik a rajzolt figuránk testrészeit tartalmazza, a harmadik lesz a feliratos tábla, az ötödik pedig a hátter. Ez a sorrend a megfelelő kitakarások miatt szükséges, azaz hogy a kezek mindenképp a tábla felett, míg a láb és a fej mindenképp alatta legyen.

A további feladat két fő részből áll:
• A háttér megoldása úgy, hogy a pattern teljesen lefedje
• A kutya és a tábla helyének és méretének megadása úgy, ahogy az az eredeti mozink arányrendszerében is volt.

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .