. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Komponensek

A Tree komponens használata (video)
  feltöltve: 2005.12.04 | szerző: jadezoole | olvasva: 4879 alkalommal

 
 

A Tree komponens segítségével, külső XML fájlainkat, tudjuk egyszerűen beimportálni a Flashbe, és ott kedvünkre böngészgetni. A segédletben megnézzük, hogy ezt hogyan is tehetjük meg, illetve a Tree komponens egyéb titkaira is fényt derítünk.

A Tree komponens külső XML forrásának megadása, eseménykezelés bemutatása

Végigkövethetjük, tree komponens testre szabásának folyamatát. Először beolvassuk, a külső XML fájlt, amit a komponens meg fog jeleníteni. Ezek után beállítjuk, az eseménykezeléseket.

Video megtekintése / SWF, 7.77 MB

Tartalom:

1. Jegyzettömb megnyitása
2. Beillesztünk egy szabvány XML adatsort
3. Elmentjük ugyanabba a könyvtárba, ahova a Flash mozinkat is elmentjük (XML fájlunk neve legyen fujitsu.xml)
4. Fontos, hogy UTF-8 kódolást válasszunk a mentésnél a magyar ékezetek megjelenítése végett
5. Új Flash mozi nyitása
6. Tree komponens beillesztése, és méretezése
7. TextArea beillesztése
8. A hivatkozások beállítása (tree : "tree", textarea : "out")
9. Új layer az actionscripteknek
10. Új XML létrehozása (nemfontos, hogy ugyanaz legyen a neve mint az eredeti fájlnak)
11. ignoreWhite beállítása
12. Betöltési esemény definiálása (itt a fujitsu XMLbe betöltött fájl lesz a tree tartalma)
13. Megadjuk a külső XML hivatkozását
14. Elmentjük a Flash alkalmazásunkat, ugyanabba a könyvtárba, ahova a külső XML fájlunkat mentettük
15. Teszteljük az alkalmazást
16. Új eseménykezelő objektum létrehozása (treelistener néven)
17. Change esemény kezelésének megadása (az out szövegmezőnkbe írja ki, hogy melyik pontot nyomtuk meg)
18. Az eseménykezelő hozzáfűzése a tree objektumunkhoz
19. A mozi tesztelése
20. openNode esemény megadása (ekkor írja ki nekünk a szövegmező, hogy melyik pontot nyitottuk meg)
21. Hozzáfűzzük ezt is a tree objektumunkhoz
22. Mozi tesztelése
23. closeNode esemény megadása (ekkor írja ki nekünk a szövegmező, hogy melyik pontot zártuk be)
24. Hozzáfűzzük ezt is a tree objektumunkhoz

Tree stílusának módosítása, ikonjainak megváltoztatása

A Tree komponensnek módosíthatók az egyes stílusértékei, és az ikonjainak ábrája, ahova akár saját rajzolásuakat is megadhatunk.

Video megtekintése / SWF, 4.02 MB

Tartalom:

1. Új layer létrehozása a mozinkban (stílus)
2. ThemeColor megadása (haloGreen : zöld, haloBlue : kék, haloOrange: narancs)
3. A Tree komponens háttérszínének megadása
4. A komponens betűkészletének megadása
5. A betűméret megadása
6. A mozi tesztelése
7. Megadjuk, hogy az egyes szintek mennyivel legyenek beljebb húzva egymáshoz képest
8. Az egyes pontok megnyitásának gyorsasága
9. A scrollbar automatikusan jelenjen meg, vagy tűnjön el, ha szükséges, vízszintesen vagy függőlegesen
10. A mozi tesztelése
11. Megnyitjuk a komponensek skinjeit tartalmazó moviet, ami a Flash programunkban található "en" könyvtár (ha angol a verzió) Configuration / ComponentFla / HaloTheme.fla
12. Áthuzzuk a megfelelő skincsomagot a saját Mozink könyvtárába
13. Majd a skineket egyenként módosíthatjuk, a videóban a nyilakat kiszineztük, a kis könyvtárikonok színátmenetét picit sötétebbre vettük, és a lap ikont pedig egyszerű tiszta lapra módosítottuk, és sötétebb lett az oldal színe.
14. Az új skinek létrehozása után megnéztük mit is alkottunk.

 
 
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .