. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK ActionScript alapok

JPEG képek betöltése százalék és Kbyte kijelzéssel
  feltöltve: 2003.11.05 | szerző: Ducky | olvasva: 29903 alkalommal

   
 

A cél az, hogy képeket töltünk be egy movie clip-be és kijelezzük a betöltés folyamatát.

Grafikák előkészítése, elrendezés


1. LÉPÉS:
Készítsünk egy új mozit és hozzunk létre 5 réteget az alábbi nevekkel:

2. LÉPÉS: Készítsük el a grafikai elemeket! Szükségünk lesz három gombra, melyekkel betöltjük majd a képeket. Elég egyetlen gombot megrajzolni felirat nélkül és három példányt elhelyezni egymás alatt. A feliratokat a 'text' rétegen helyeztük el (Kép-1, Kép-2, Kép-3).

3. LÉPÉS: Rajzoljunk egy 440x260 pixeles keretet és helyezzük valahova a gombok mellé, a 'keret' rétegen.

4. LÉPÉS: Hozzunk létre egy üres moziklipet 'loadmc' instance névvel és helyezzük a keret bal-felső sarkába, a 'loadmc' rétegen. Ebbe az üres moziklipbe fogjuk betölteni a 440x260 pixeles képeket, így pont a keretben fognak elhelyezkedni (a kis fehér kör jelzi az üres moziklipet) :




A 'loader' moziklip

5. LÉPÉS:
Készítsünk egy új moziklipet, intance neve legyen 'loader'. A moziklip idősíkján három rétegre lesz szükségünk, 'text', 'keret' és 'csik':

6. LÉPÉS: A 'text' rétegre helyezzünk 3 dinamikus szövegmezőt, melyeknek instance nevei balról jobbra: 'percent', 'total' és 'loaded'.

7. LÉPÉS: Készítsük el az előtöltés csíkot. Hozzunk létre egy új moziklipet, melynek tartalma az alábbihoz hasonló csík. Instance neve legyen ' lb_mc' és helyezzük valahova a feliratok alá.

8. LÉPÉS: A 'keret' rétegre az előtöltő csíknak készítünk egy keretet, hogy látsszon mennyi van még hátra:

Végül a kész moziklipet helyezzük például a keret fölé:

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .