. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK ActionScript

Dinamikus képgaléria és képátmenet by BitmapData
  feltöltve: 2007.01.06 | szerző: Reider | olvasva: 12405 alkalommal

     
 

Ennek a tutorialnak a célja, hogy a Flah 8-ban bevezetett BitmapData osztály egy felhasználási módját mutassa be azoknak, akik már tisztában vannak a flash kezelőfelület és az actionscript alapjaival, továbbá hogy segítséget nyújtson a használatában. Az effekt, amit el fogunk készíteni sok helyen használható, például külső swf-ek betöltése közben, vagy képgaléria készítésénél. Azért készítettem el egy teljes dinamikus képgalériát, mivel így reményeim szerint egészben is látni lehet majd, hogy is lehet összekötni a már használt technikákat, továbbá próbáltam úgy megírni, hogy részleteiben is felhasználhatóak legyenek a benne található függvények, vagy technikák.

A tutorialban inkább az actionscript magyarázásra fektetek nagyobb hangsúlyt, tehát olyan alap dolgokra, mint például egy MovieClip elkészítése a flash kezelőfelület segítségével, nem fogok külön kitérni. Többnyire mindent azt actionscript végez, ezért nem is lesz szükség Motion-Tweenek, vagy akár több frémes animációk elkészítésére.

Ezt fogjuk elkészíteni:


Első lépések

1. Lépés

Készítsünk egy 600*400 pixel méretű 21 fps-el rendelkező flash fájlt, aminek a háttérszíne #FFFFFF vagyis fehér. Ha készen vagyunk, készítsük el a layereket számszerint 5-öt, az ábrán látható módon.

TimeLine

2. Lépés

A következő lépés az lesz, hogy megtöltjük ezeket a layereket.
Először is készítenünk kell egy preloadert, ami majd jelezni fogja, hogy a betöltendő kép éppen hány százaléknál tart. Ehhez csupán egy MovieClipre és egy benne lévő dinamikus szövegmezőre van szükség. A preloaderünk instance neve legyen trükkösen csak preloader. A benne lévő szövegmező instance neve pedig preField.

3. Lépés

Készítsük el a next és prev gombokat. Ezek csak egyszerű MovieClip szimbólumok, amiket akárhol elhelyezhetünk a lényeg, hogy tudjunk hivatkozni rá.
A next gomb instance neve NextBtn a prev gombé PrevBtn.

Library

Az fla-ban és a minta swf-ben én használok további 3 szövegmezőt, 2-őt a kisképek méreteinek beállításához, 1-et pedig a jelenlegi kép számának kijelzéséhez de ezeknek a léte nem befolyásolja a flash működését, csak demonstráció céljából lettek létrehozva.
Aki úgy gondolja, hogy ezeket is szeretné használni akkor az adataik a következők:

2 input típusú szövegmező instance nevük: horNumField és vertNumField.
1 dinamikus szövegmező instance neve: picInfoField

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .